Veckans träning (v. 8)

Måndag: Styrketräning (överkroppen) 60 min.
 
Tisdag: Vila (aktiv).
 
Onsdag: Intervallöpning 35 min.
 
Torsdag: Vila (aktiv).
 
Fredag: Styrketräning (underkroppen) 80 min.
 
Lördag: Test av Trainium-Mix 60 min.
 
Söndag: Vila (aktiv).
 
Vecka 8 totalt: 3 h 55  min.
Veckans träning | | Kommentera |

Sportlovsfeeling

Vilket härligt väder sportlovsfirarna har haft denna vecka alltså! Fast jag själv jobbat på som vanligt njuter jag också av den härliga vintern som råder just nu. Vänt ansiktet mot solen så ofta jag hunnit. Och på fredageftermiddag beslöt jag att jobbet fick vänta till senare under helgen. Så jag tog en lång promenad, tränade i lugn och ro och bestämde sedan pizza- och vindejt hos en saknad bästis.
 
Resten av helgen har också jag haft sportlovsfeelis. Efter att ha testkört ett nytt gruppträningspass på lördag gick Alexandra och jag en lång tur på isen i strålande solsken. Vi har inte hunnit ses alls de senaste veckorna känns de som så vi hade mycket att prata om. Efter en kort stund framför datorn bjöds det sedan på utsökt lördagsdinner i Österby.
 
Friluftslivet har fortsatt i dag i MeriTeijo med Kimmen, Annalena och Thomas. Så trevligt! Om två veckor hägrar en efterlängtad skidresa till Norge så det var på sin plats att testa utrustningen, som inte använts på tre år nu igen. Vi hade en väldigt fin eftermiddag tillsammans, härligt att kunna umgås och vintersporta samtidigt! Och som jag saknat att åka snowboard!
 
Promenad på isen med Ääli.
 
 
MeriTeijo. Bild lånad av Annalena.
 
 
Bild lånad av Annalena.
Livsstil, Motion, Träning | | Kommentera |

Veckans träning (v. 7)

Måndag: Intervallöpning 60 min.
 
Tisdag: Vila (aktiv).
 
Onsdag: Styrketräning (överkroppen) 60 min.
 
Torsdag: Styrketräning (underkroppen) 70 min.
 
Fredag: Test av Trainium-Pulse 50 min.
 
Lördag: Styrketräning (överkroppen) + Rörlighet 60 min.
 
Söndag: Löpning 40 min.
 
Vecka 7 totalt: 5 h 40 min.
Veckans träning | | Kommentera |
Upp