Måndag, och förfallodag i morgon.

Har haft fotbollsträning i Åbo ikväll, en väldigt bra sådan. Pulsen var hög hela träningen igenom, och efteråt samlades KSF spelarna ännu för lite extra löpningar i regnet. Jag blev så förbaskat trött, men hade en härlig känsla i kroppen när vi styrde kosan hemåt. Kimmen väntade dessutom hemma i lägenheten, vilket gjorde fiilisen ännu bättre. Kvällsmålet avnjöts i soffan framför slutet av filmen vi påbörjade igår. En så skön måndag kväll.
 
Äggsmörgåsar och apelsin med kvarg, naturell yoghurt, och gojibär on top.
 
Imorgon är det Vappen och därmed är min hårda godis-socker-choko-chips-you-name-it-break över. Åtminstone har den deal jag gjorde med mig själv (och med Josse) i början på mars utgångsdatum då. Däremot ska jag såklart fortsätta äta hälsosamt och hålla mig till en fuskdag i veckan i fortsättningen, så gott det går i alla fall. Jag tänker inte stressa och lägga upp en massa regler nu framöver, utan jag tror (eller rättare sagt hoppas) att det kommer gå ganska naturligt att låta bli onödigt mycket godis och ohälsosamma fetter efter att nu ha vänjt mig av med det igen. Fettet är egentligen inget problem, det undviker jag lätt, men det är det där sockret som är det.
 
Har jag märkt någon skillnad då? Tja, jag har i alla fall behövt två nya hål i bältet och också behövt spänna pulsbandet betydligt mera än vanligt. Jag varken mätte eller vägde mig så nogrannt innan, så några konkreta förändringar på den fronten kan jag inte stoltsera med. Men jag MÅR så bra, och illamåendet efter att ha förätit sig på godis känns väldigt avlägset. Så allt är frid och fröjd. Nu återstår det att se hur mycket skumpa Valborgsmässoafton har att erbjuda.
| | En kommentar |

Veckans träning (v. 17)

Måndag: Fotbollsträning 75 min.
 
Tisdag: Morgonpromenad 40 min. + Coreträning 5 min.
Totalt: 45 min.
 
Onsdag: BodyPump 60 min. + Fotbollsträning 105 min.
Totalt: 2 h 45 min.
 
Torsdag: Morgonpromenad 40 min. + Fotbollsträning 75 min.
Totalt: 1 h 55 min.
 
Fredag: Vila.
 
Lördag: Fotbollsmatch 90 min.
 
Söndag: Rask gång (löpband) 15 min. + Styrketräning (överkroppen) 45 min.
Totalt: 1 h.
 
Vecka 17 totalt: 9 h 10 min.
Veckans träning | | Kommentera |

TiPS - KSF 4-1 (1-0)

Vi åkte alltså på första förlusten för säsongen i går, när vi förlorade mot TiPS med 4-1. Förlorar gör man ju ibland utan att det är hela världen, men i går kändes det verkligen bedrövligt i och med att gårdagens TiPS var ett lag vi när som helst skulle vinna med vårt ordinarie lag. Men den här gången hade TPS damerna, TPS FM B-juniorerna, och vi, KSF, alla match på samma dag, vilket är förbaskat dåligt planerat. Spelarbrist råder det i alla lag också, vilket gjorde att vi ännu sent på fredagkväll hade bara 7 spelare + spelande tränare ihopskrapat. Ligadamerna saknade några spelare, vilket gjorde att många som egentligen spelar med oss åkte med dem till Åland, och jag var faktist redan beredd på att vi skulle tvingas gå in på planen med en öppningselva på 8 pers mot TiPS. Efter hårt arbete fick vi ändå i sista stund fyra spelare med oss från ett yngre juniorlag, vilket vi var väldigt tacksamma för, men som inte på långa vägar räckte.
 
Trots en jäkla massa frågetecken och oklarheter försökte vi verkligen gå in i matchen med rätt inställning, och vi öppnade också matchen med en lysande målchans, som vi dock tyvärr inte kunde utnyttja. I halvtid hade TiPS tagit en 1-0 ledning, vilket inte var någon större panik. Första halvlek var ganska jämn och jag tyckte som sagt inte att TiPS var något särskilt bra motstånd alls. I andra halvlek lyckades dock motståndarna dra ifrån och vi tappade greppet om matchen totalt. Och förutom några fina målchanser till hade vi inte mycket uppåt. Ett mål lyckades syrran sätta dit innan matchen blåstes av, men det var inte till så stor tröst den här gången. Jag var helt kraftlös efter matchen, trött efter att ha grubblat över vårt spelarmaterial i flera dygn, och utmattad efter en både fysiskt och psykiskt tung match. Så jäkla påfrestande.
 
Dagens målgörare: Alexandra Sundblom.
 
Läs mera om matchen här.
| | Kommentera |
Upp