Löpintervaller efter jobbet

Jag tycker om att träna genast efter jobbet, dels för att det pirrar i benen att få röra på sig efter en dag vid skrivbordet, dels för att det frigör resten av kvällen till annat program. I bland känns det trögt, javisst, men känslan efteråt är alltid vinnande. Har jag på förhand bestämt att jag ska träna efter jobbet brukar jag försöka äta en lite senare lunch, för att ha ordentligt med energi till träningen.
 
Speciellt mycket tycker jag om att träna utomhus efter arbetsdagens slut, och i dag blev det löpintervaller med Kimmen och Alexandra. 12 x 60 sek intervaller med 30 sek vila mellan varje. Passet avrundades med en backrusch och 50 armpressar, 10 st vid var tredje lyktstople vi passerade under nedjoggingen. När vi hoppade på cyklarna och lämnade spånbanan började det regna och öste ned flera timmar efteråt, så det var på alla sätt bra att träningen ufördes tidigt under kvällen.
 
Kvällens middag efter löppasset: ugnslax toppad med rester från gårdagens räksås, avokado, grönsaker och grynost. Kolhydraterna stod surskorpan som jag åt till för, men den fastnade inte på bild.
Löpning, Mat | | Kommentera |

Planeringshelg med Team Trainium

Största delen av helgen gick åt till planeringsmöten med Team Trainium, och vi hade en lång lista att beta igenom. Nu är den listan lite kortare och alla har tilldelats diverse uppdrag för kommande vecka. I går började vi också planera gruppträningspassen vi ska hålla i sommar, och de kommer bli så bra!
 
Josse bor en bra bit utanför centrum och att ta sig in till Ekenäs med cykel ger en fin dos vardagsmotion. Inför söndagens möte hos Alexandra och Alex mötte jag upp henne på vägen.
 
Förutom jobb med Trainium har jag också hunnit träna i helgen, en härlig omgång futsalspel på lördagen och ett helkroppspass med kettlebell i går. Inte i kvällssol denna gång dock. Kände mig aningen förvirrad när jag hoppade på cykeln efter passet och stora snöflingor piskade i ögonen. Det är ju trots allt första maj om en vecka.
Hemmaträning, Jobb, Trainium, Vardagsmotion | | Kommentera |

Veckans träning (v.16)

Måndag: Basic Yoga 75 min.
 
Tisdag: Löpning 40 min.
 
Onsdag: Helkroppspass för EGF 2 x 60 min.
Totalt: 2 h.
 
Torsdag: Löpning 25 min. + Intervallöpning 15 min.
Totalt: 40 min.
 
Fredag: Vila (aktiv, promenad ca 45 min.).
 
Lördag: Löpning 10 min. + Futsal 100 min.
Totalt: 1 h 50 min.
 
Söndag: Cykling 20 min. + Styrketräning (hela kroppen) 30 min.
Totalt: 50 min.
 
Vecka 16 totalt: 7 h 15 min.
Veckans träning | | Kommentera |
Upp