Veckans träning (v. 43)

Måndag: Styrketräning (överkroppen) 45  min.
 
Tisdag: Pulshöjande styrketräning (hela kroppen) 50 min.
 
Onsdag: Intervallöpning 70 min.
 
Torsdag: Vila (aktiv).
 
Fredag: Styrketräning (underkroppen) 70 min.
 
Lördag: Styrketräning (hela kroppen) 50 min.
 
Söndag: Löpning 95 min
 
Vecka 43 totalt: 6 h 20  min.
Veckans träning | | Kommentera |

Andningspaus

Jag har startat måndagen och veckan riktigt lugnt. Jag hade en lite crazy vecka på jobbfronten förra veckan, allt bara hopade sig plötsligt. Jag jobbar i regel långa dagar måndag-fredag och försöker i stället hålla endera lördagen eller söndagen helt ledig, men förra veckan gick det inte riktigt så. Oktober har överlag varit en väldigt busy månad för oss på Trainium så ibland får man ta till alla de vakna timmar man har. Tur så älskar jag mitt jobb!
 
Men därför är det extra skönt med en långsammare start i dag, med lite längre morgon, och hemmajobb utan grym tidspress. Hur bråttom jag har går i vågor och beror hemskt mycket på när det råkar rulla in mera jobb och hur mycket vi råkar ha just när det nya väller in, och oftast kommer andningspauserna just vid rätt tillfälle tycker jag. Nu har jag suttit och filat på träningsprogram och kostanalyser i lugn och ro hela förmiddagen och känner mig väldigt taggad att ta itu med ny vecka.
 
Efter lunch ska jag bege mig till Trainium för egen träning, respa och gruppträning. Sedan har vi ett möte med några samarbetspartners om kommande evenemang och framtidsplaner. Ha en riktigt fin måndag!
 
Helgens energiladdning, långlänk i strålande solsken med Alexandra och Marie. Bilden lånad av Alexandra.
Jobb, Livsstil, Trainium, Återhämtning | | Kommentera |

Veckans träning (v. 42)

Måndag: Styrketräning (underkroppen) 30 min.
 
Tisdag: Test av Trainium-Pulse 50 min.
 
Onsdag: Intervallöpning 65 min.
 
Torsdag: Styrketräning (hela kroppen) 40 min.
 
Fredag: Vila (aktiv).
 
Lördag: Löpning 100 min.
 
Söndag: Styrketräning (hela kroppen) 60 min.
 
Vecka 42 totalt: 5 h 45  min.
Veckans träning | | Kommentera |
Upp