Veckans träning (v. 13)

Måndag: Fotbollsträning 80 min. + Muskelstyrka 15 min.
Totalt: 1 h 35 min.
 
Tisdag: Fotbollsträning (morgon) 70 min. + Fotbollsträning (kväll) 90 min.
Totalt: 2 h 40 min.
 
Onsdag: Vila (ofrivillig).
 
Torsdag: Fotbollsmatch 70 min.
 
Fredag: Vila (ofrivillig).
 
Lördag: BodyBalance 60 min. + Styrketräning (överkroppen) 60 min.
Totalt: 2 h.
 
Söndag: Vila.
 
Vecka 13 totalt: 7 h 25 min.
Veckans träning | | Kommentera |

TPS - Pallokissat.

Vi förlorade olyckligt nog också andra ligamatchen för säsongen, som spelades i Åbo igårkväll, efter att Pallokissat gjort tre snabba mål i mitten på andra halvlek. Första halvleken var riktigt jämn och jag tyckte inte att någondera lagen egentligen hade övertaget, och resultatet i halvtid stod ganska rättvist 0-0. Pallokissat tog dock ett stadigt grepp om matchen i andra halvlek och vann alltså slutligen 3-0.
 
Den här gången fanns också mitt namn i öppningselvan, vilket gjorde mig riktigt, riktigt glad. Ännu ett mål som uppnåtts vad gäller fotbollen, det andra på mindre än en vecka. Lite kände jag nog av den förbaskade förkylningen, men någorlunda bra tyckte jag ändå att jag orkade. Däremot hade jag nog stora problem med motståndarlagets kapten, som jag ofta kom i närkontakt med. Hon var inte bara lång, kraftig och stark, hon var explosiv och snabb också. Hade ett tempo i sig som jag nog inte är van med. Vilket inte är så konstigt, med tanke på att jag helt saknar ligaerfarenhet och man nog har märkt att det kan skilja sig en hel del på divsion 1- och liganivå. Hur som helst upplevde jag att Pallokissat spelmässigt inte var desto märkvärdigare, men de hade många fysiska och snabba spelare, som skapade en hel del problem för oss.
 
Foto: Timo Hammar.
 
Nästa match vi ska spela lär vara betydligt lugnare, då vi med KSF möter ett division 3 lag i Finska Cupen om en dryg vecka.
| | Kommentera |

Glad Påsk!

Medan jag är på påskmiddag hos kusinerna, kan intresserade se på bilder från gårdagens match här.
| | En kommentar |
Upp