Veckans träning (v. 48)

Måndag: Styrketräning (hela kroppen) 60 min.
 
Tisdag: Vila.
 
Onsdag: Helkroppspass för EGF 60 min. + Löpning 65 min.
Totalt: 2 h 5 min.
 
Torsdag: BodyStep 60 min.
 
Fredag: BodyPump 60 min.
 
Lördag: Vila.
 
Söndag: Löpning 20 min. + Styrketräning (hela kroppen) 75 min.
Totalt: 1 h 35 min.
 
Vecka 48 totalt: 6 h 40 min.
Veckans träning | | Kommentera |

På gymmet en söndag

Lugnt och skönt på gymmet i dag. Alexandra och jag tränade ett litet längre pass med både löpning och styrka och vi var nästan för oss själva hela tiden. På vägen till gymmet tog vi en omväg och fick oss således en skön promenad också. Jag gillar skarpt att träna på söndagar, det är så rofyllt på något sätt.
 
Styrkeövningarna i dag var:
 
chins, 4 set (både med och utan gummiband)
knäböj mot bänk, 4 set
bänkpress, 4 set
utfallsgång, 4 set.
 
 
Styrketräning, Träningsupplägg | | Kommentera |

Ljus i mörkret

Alltså det här mörkret! Det chockar mig lika mycket alla år. Det är så otroligt kompakt, morgon som kväll. Den lilla, lilla strimma ljus som möjligtvis visar sig någongång mitt på dagen går man oftast miste om eftersom man sitter inne och jobbar. Det är inte allls konstigt om folk blir litet deppiga den här årstiden.
 
Men en vardag man trivs med skapar ljus i mörkret trots allt. Min onsdag har sett ut som många andra onsdagar den här hösten, med jobb på dagen och gruppträningspass för EGF på kvällen. En onsdag jag tycker riktigt mycket om. I dag önskade jag god jul och gott nytt år åt min härliga grupp, eftersom det var sista passet för det här året. Förhoppningsvis ses vi dock alla redan i januari, när det kör igång igen.
 
Efter gympan satte jag Träningspodden i öronen och sprang en dryg timmes runda på dryga 10 km. Det var inte bara beckmörkt, det blåste också. Och trött var jag när jag kom hem, fast det på det hela taget kändes mest uppfriskande. Kvällsmål och varm glögg och fotboll på tv fick sen knyta ihop dagen, som varit fin fast den varit mörk.
 
Novembermörker.
Allmänt, Gruppträning, Löpning | | Kommentera |
Upp