En fantastisk helg.

En av mina allra bästa vänner ska gifta sig om två veckor och i helgen var det dags för hennes möhippa. Vi har dels befunnit oss i välbekanta Ekenäs, dels i Tallinn, både lite utanför på ett spa och inne i centrum i vimlet. Det blev ett helt otroligt lyckat veckoslut och även om man mått som man förtjänat i dag var det helt klart värt det. Känner mig väldigt lyckligt lottad som fått hänga med så här underbara brudar i helgen. Och att få uppleva allt det här bröllopsrelaterade med blivande fru Sal(a)minen känns riktigt riktigt fint!
Fredagens möhippagäng, fotat med Alexandras kamera. En av tjejerna saknas dock från bilden.
 
Mera bilder kommer så småningom, men nu ska jag se klart matchen mellan Frankrike och Nigeria och sedan fara och träna och (förhoppningsvis) rensa bort lite av helgens frikostiga intag ur kroppen.
Kalas, Sommarkul | | Kommentera |

Veckans träning (v. 26)

Måndag: BodyPump 60 min. + Tennis 45 min.
Totalt: 1 h 45 min.
 
Tisdag: Fotbollsträning 100 min.
 
Onsdag: Styrketräning (överkroppen) 60 min.
 
Torsdag: Styrketräning (underkroppen + core) 75 min.
 
Fredag: Vila.
 
Lördag: Vila.
 
Söndag: Vila.
 
Vecka 26 totalt: 5 h 40 min.
Veckans träning | | Kommentera |

Ett sent gympass.

Vaknade i dag med väldigt styva ben, ett resultat av gårdagens fotbollsträning där vi sprang något otroligt mycket! Det var helt jäkla jobbigt och jäkla tungt och förbaskat skönt, allt i en salig blandning, och fast hela kroppen till sist skrek av utmattning var det samtidigt en njutning av få springa sig riktigt totalt slut. Det känns också som sagt i baklåren och ljumskarna i dag, men det får det göra.
 
Det passade således utmärkt att låta benen vila och träna överkroppsstyrka i dag. Det blev ett väldigt sent gympass eftersom jag stack iväg på grillkalas till Kimmens pappa & co. genast efter jobbet. Såg också dagens tidiga VM-match där och hann bli riktigt trött och slö innan matchen var över och det var träningsdags. Kimmen gjorde mig som tur sällskap till gymmet; det kändes betydligt roligare att fara och träna med sällskap än ensam när klockan hunnit bli så mycket som halv tie. Mycket träning för ryggen och baksidan av axlarna blev det i och med olika dragövningar, och också bänkpress, dips och kettlebellsving.
 
 
Framåtlutade hantellyft är en bra övning för baksidan av axlarna och ryggen, speciellt övre delen. I dag i superset med framåtlutad skivstångsrodd.
 
Upp