Veckans träning (v. 30)

Måndag: Hinderbana 90 min. + Fotboll 80 min.
Totalt: 2 h 50 min.
 
Tisdag: Löpning 50 min.
 
Onsdag: Styrketräning (hela kroppen) 35 min.
 
Torsdag: Styrketräning (underkroppen) 40 min. + Pulshöjande styrketräning (underkroppen och bålen) 60 min.
Totalt: 1 h 40 min.
 
Fredag: Vila (aktiv).
 
Lördag: Pulshöjande styrketräning (hela kroppen) 75 min.
 
Söndag: Vila.
 
Vecka 30 totalt: 7 h 10 min.
Veckans träning | | Kommentera |

T-Pulse

Jag har cyklat av och an mellan mina jobb på försäkringsbolaget och Trainium i dag men stannade till sist på Trainium för kvällen. Jag tränade ett kort pass med marklyft, höftlyft och step-ups före jag drog igång torsdagens gruppträning, Trainium-Pulse. Eftersom jag fick en avbokning av kvällens PT-kund och jag fick fiilis av gruppträningen stannade jag kvar på gymmet efter passet och tränade igenom det själv. Avslutade ännu med en bonus som innefattade en twist med totalt 190 kettlebellswings och 190 knäböj med egen kroppsvikt. Så skönt att träna utan att ha bråttom någonstans och kunna ta ordentlig tid på sig.
 
Nedan ser ni det Pulse-program vi kör på Trainium för tillfället. Upplägget är 2 cirklar med 4 övningar i varje. Man jobbar 40 sekunder per övning och vilar 20 sekunder innan man börjar med nästa övning i cirkeln. När man gjort alla 4 övningar i cirkeln vilar man ungefär 1 minut och kör sedan följande varv, totalt 4 varv per cirkel. Man gör undan alla varv på första cirkeln innan man går över till den andra. Det finns alltid alternativ och var och en jobbar i egen takt.
 
Alla veckans gruppträningspass finns alltid på tavelväggen i gymmet som man gärna får låta sig inspireras av.

Träning utöver det vanliga

Jag känner mig trött i kroppen på ett speciellt sätt i dag. En såndär diffus ömhet och stelhet som man ofta känner när man gjort rörelser man inte är van vid. Och det blev mycket träning, och en hel del utöver det vanliga, i går. Bland annat då vi kombinerade nytta med nöje och körde hinderbaneträning med Daniel på Nylands Brigad ett par timmar på eftermiddagen. Så himla kul! Och ett grymt bra steg utanför bekvämlighetszonen. Som t.ex att hoppa från lite högre höjder som jag inte är van vid direkt. Klättra uppåt gör jag med mindre möda men att komma ner är värre tycker jag.
 
Vi hade dock som sagt Daniel med som instruktör och han visade och berättade hur vi skulle göra och vad det lönar sig att tänka på. Vi gick igenom och övade på alla hinder flera gånger först innan vi till slut fick springa igenom hela banan med dryga 10 hinder. En väldigt rolig måndagseftermiddag!
 
Bilderna nedan har jag lånat av Josse.
 
 
 
 
 
 
Inspiration och motivation, Träning | | Kommentera |
Upp