Fin fredag.

Styrkepasset i förmiddags gick väldigt bra, även om morgonen började lite för stressigt i och med att sängen var lite för skön när det egentligen var meningen att jag skulle stiga upp.. Hann som tur ändå gott och väl med de övningar jag hade planerat. Hade sällskap av Ääli, Kimmen och Linda också, och igen än en gång, det är så kul att vara tillsammans på gymmet! Efter träningen fick sig låren och nedre ryggen en redig omgång hos massören, och spänningarna släppte på precis rätt ställen. Det känns med andra ord väldigt bra i kroppen nu.
 
En lyxig lunch på stan blev det också, fredagen till ära, med några ur det ovannämnda träningssällskapet och min före detta kämppis Simme, som jag ser alltför lite av numera. Kul att catcha upp lite, och det fortsatte vi med över en kopp te senare under kvällen.
 
Så har jag också haft gymsession nummer två med min PT-klient, som man för övrigt hittar här. Vi körde ett väldigt bra helkroppspass och som PT kan jag inte vara annat än stolt! Här snackar vi verkligen kämparglöd! Jag känner att vi kommer att ha ett väldigt bra år tillsammans och ser redan nu framemot nästa gymdate!
 
What's up med vårfiilisen annars? Den råder både ute och inne, åtminstone i Åbo där de fina tulpanerna vi fick i måndags piggar upp lägenheten.
Allmänt, Muskelvård, PT-projekt, Styrketräning | | Kommentera |

Inför helgen.

Efter en tung vecka närmar sig äntligen helgen med en hel del trevligt program. Träna ska jag såklart göra, och jag ser sjukt mycket framemot att gå till gymmet i morgon! Då ska det knäböjas och marklyftas så det står härliga till. En period med tyngre vikter är på kommande och jag är så ivrig att köra i gång!
 
Så har jag massage inbokad i morgon också, vilket jag längtat efter hela veckan. Jag har sällan desto större problem med ryggen, men i bland får jag små låsningar här och var och den här gången är det ländryggen som krånglar lite. Ingenting som inte min massör får bukt med dock. Det kommer sitta bra med lite muskelvård.
 
Som torsdagsträning blev det i kväll ett intervallpass på löpband. Intervallerna var 1 minut långa, med 30 sekunders vila mellan varje. Spang 11 stycken på en hastighet på 16 km/h och konstaterade efteråt att jag inte på långa vägar var så utmattad som jag borde. Det betyder hårdare fart nästa gång!
 
Mina kompressionsstrumpor av märket Gococo är verkligen väldigt sköna att träna i.

Lyckat med tonfisk.

Vilodagen i går tillbringades på bästa sätt med en hög forna KSF damer i Elins och mitt vardagsrum. Vi snackade lätt bort fem timmar, medan vi knaprade på lite snacks Elin och jag hade rört ihop. Tonfiskröran vi gjort till rågknapparna var ett litet experiment, men faktiskt ett lyckat sådant. Ska dela med mig av receptet när det nu blev så bra:
 
Tonfiskröra:
  • 2 hårdkokta ägg
  • 2 burkar tonfisk i vatten
  • 1 burk kvarg (250 gram)
  • 100 gram färskost med pepparsmak
  • 1 lök
  • citron- och svartpeppar enligt smak
Det här röran passar bra som ett proteinrikt mellanmål också, på t.ex. ett rågbröd eller liknande.
 
Måndagssnacks. Den här gången hade vi t.o.m. gjort dippsåserna själva.
Kalas, Mat, Recept | | Kommentera |
Upp