Veckans träning (v. 8)

Måndag: Löpning 30 min.
 
Tisdag: Test av Trainium-Strength 60 min.
 
Onsdag: Vila (aktiv).
 
Torsdag: Styrketräning (underkroppen) 75 min.
 
Fredag: Styrketräning (överkroppen) 75 min.
 
Lördag: Löpning 40 min.
 
Söndag: Styrketräning (hela kroppen) 65 min.
 
Vecka 8 totalt: 5 h 45 min.
Veckans träning | | Kommentera |

Helgens träning

Fredag, lördag och söndag har alla haft sina egna träningspass det här veckoslutet. Det är på alla sätt skönt att träna på helgen, när jag har lite mera egentid och passen inte behöver klämmas in mellan olika jobbgrejer. På fredag efter Trainiums sista gruppträningspass tillbringade Linda och jag kvällen på gymmet, med träning i lugn takt och bastubad efteråt. Det var faktiskt första gången jag badade bastu på Trainium och det var så skönt! Bastun fungerar med timer så det är bara att sätta på den själv före sitt träningspass och sedan är den passligt uppvärmd när träningen är över.
 
I filmklippet nedan ser ni övningen som fick avsluta mitt överkroppspass i fredags.
 
 
Efter förmiddagsjobb på Trainium på lördagen reviderade jag min plan om benträning när jag insåg vad det var för väder ute och stack i stället ut på en löprunda med solen i ögonen. Sådana dagar måste man ta vara på! Fyrtio minuter utomhus gav mig lite fräknar på näsan till och med. Det betyder att våren är nära.
 
 
 
Söndagspasset blev sedan en dryg timmes träning för hela kroppen, med knäböj, chins och höftlyft med skivstång. Jag känner att jag kommer att ha sjukt i magmusklerna av knäböjen imorgon, tränar med sådana vikter nu att de sätter stor press på bålen och kräver att den verkligen är aktiv hela tiden. 77,5 kg och ganska många serier blev det i dag.
 
Filmade övningar, Löpning, Styrketräning, Trainium | | Kommentera |

Veckans träning (v. 7)

Måndag: Styrketräning (underkroppen) 70 min.
 
Tisdag: Test av Trainium-Pulse 60 min.
 
Onsdag: Styrketräning (överkroppen) 60 min.
 
Torsdag: Trainium-Pulse 60 min.
 
Fredag: Löpning 50 min.
 
Lördag: Styrketräning (hela kroppen) 75 min.
 
Söndag: Vila (aktiv).
 
Vecka 7 totalt: 6 h 15 min.
Veckans träning | | Kommentera |
Upp