Veckans träning (v. 47)

Måndag: Styrketräning (överkroppen) 30 min.
 
Tisdag: Styrketräning (hela kroppen) 60 min.
 
Onsdag: Vila.
 
Torsdag: Styrketräning (underkroppen) 30 min.
 
Fredag: Trainium-Pulse 45 min.
 
Lördag: Vila.
 
Söndag: Löpning 55 min.
 
Vecka 47 totalt: 3 h 40 min.
Veckans träning | | Kommentera |

Veckans träning (v. 46)

Måndag: Vila.
 
Tisdag: Styrketräning (hela kroppen) 60 min.
 
Onsdag: Konditionspass på gym 40 min.
 
Torsdag: Styrketräning (överkroppen) 35 min.
 
Fredag: Styrketräning (underkroppen) 40 min.
 
Lördag: Vila (aktiv, promenad).
 
Söndag: Löpning 60 min.
 
Vecka 46 totalt: 3 h 55 min.
Veckans träning | | Kommentera |

Trainium-Pulse

På Trainium står vi bakom uppläggen av våra gruppträningspass själva och planerar och testar dem alltid tillsammans. Ofta kan ett pass se helt annat ut på papper än vad det sedan verkligen är när det testas i praktiken. Det är först efter att vi testat dem själva som vi kan utvärdera dem på riktigt och hittills har vi nästan alltid gjort minst en korrigering efter att ett pass testats. Ofta brukar vi också ha några personer utanför vårt team med på testpassena, för att få andras feedback och tankar om upplägget och övningarna. Det här är både roligt och givande tycker jag, och har jag själv idétorka är det alltid någon annan i teamet som kommer med bra förslag, och tvärtom.
 
Nu senast testade vi nya programmet för Trainium-Pulse, som dras första gången för våra gymdeltagare i morgon. Ett pulshöjande pass som också tränar en hel del bålstyrka. Och som är riktigt jäkla roligt! Det ska bli intressant att höra vad gruppen har för åsikter om det efteråt.
 
I filmklippet nedan ser ni exempel på fyra av totalt åtta (eller egentligen nio) övningar som ingår i passet. Alla övningar kan anpassas efter behov så att de passar var och en.
 
 
Gruppträning, Pulshöjare, Trainium | | Kommentera |
Upp