Inför weekendresa

Jag har mycket jag skulle vilja blogga om hela tiden men när tiden bara rusar iväg! För tillfället väntar jag på att flyget ska lyfta, till Dublin, där Kimmen och jag ska hänga i helgen. Helt nytt land och stad för bådas del och jag är riktigt förväntansfull.
 
Hade lite att fixa ännu imorse på Trainium så cyklade dit en sväng och fick till ett snabbt 30 minuters träningspass i samma veva. Skönt att röra på sig innan, när det sedan blir flera timmars sittande i bil och flyg.
 
I dag började jag med en serie max antal dips och gjorde sedan 3 varv av:
 
 - 10 boxhopp
 - 20 utfallssteg
 - 8 excentriska chins i ringar.
 
 
Nu är jag redo för minisemester.
Resor, Träning, Träningsupplägg | | Kommentera |

Veckans träning (v. 38)

Måndag: Styrketräning (överkroppen) 60 min.
 
Tisdag: Pulshöjande styrketräning (hela kroppen) 60 min.
 
Onsdag: Löpskola 75 min.
 
Torsdag: Vila (aktiv).
 
Fredag: Styrketräning (överkroppen) 60 min.
 
Lördag: Pulshöjande styrketräning (hela kroppen) 80 min.
 
Söndag: Vila (aktiv).
 
Vecka 38 totalt: 5 h 35 min.
Veckans träning | | Kommentera |

Tisdagsträning

Tisdagsträningen med brudarna är i gång igen, vilket betyder att de från kompisgänget som har möjlighet samlas på Trainium på tisdagar mellan kl. 19 och 20 och tränar ett pass tillsammans. Härligt att kombinera träning och umgänge!
 
I kväll körde vi en lång uppvärmning och gjorde sedan knäböj med skivstång (10 reps) och burpees (på tid) växelvis fem varv. Sedan följde fällknivs-situps (12 reps) och musslan med gummiband som motstånd (på tid) växelvis sex varv. Slutligen körde vi två olika övningar för bål- och sätesmusklerna (20-30reps) och växlade dem med korta spurter fram och tillbaka (på tid), totalt 4 varv. Blev riktigt flåsigt på slutet och en skön känsla i kroppen efteråt.
 
När jag landade hemma vid 22-tiden efter en hel dag på vift smakade det bra med kvällsmål!
 
Äggsmörgåsar, kvarg och naturell yoghurt med bär, jordnötssmör, kanel och solrosfrön, rödbetsjuice och vatten.
Kvällsmål, Träning, Träningsupplägg | | Kommentera |
Upp