Sommarkvällar jag gillar bäst

 
Det har varit en riktigt ljummen sommarkväll i kväll (en raritet denna sommar) och således passade det bra att jag hängt utomhus hela kvällen. Den parkgympa som under sommaren ordnats två gånger i veckan i Ekenäs Gymnastikförenings regi avrundades med det yogainfluerade passet som jag drog i kväll. Härligt att se upp på en blå himmel och höra vinden sakta susa i trädkronorna ovanför en, samtidigt som man sträcker ut kroppen. Det är sinnesfrid det om något.
 
Efter parkyogan förflyttade jag mig till tennisbanorna alldeles bredvid och tillbringade resten av kvällen där i en svettig dubbelmatch. I morgon kör vi en favorit i repris, med en helkväll ute, först i skogen med ett högintensivt pass à la Sam likt det i måndags, sedan vidare till fotbollsplan för veckans match. Jag kan tycka så otroligt mycket om just det här, att kunna göra en massa kul aktiviteter och träningspass tillsammans med nära och kära, och jag är så glad att jag har många fina kompisar att dela sådant här med. 

Måndagsträning utomhus

Det har varit träning för hela slanten denna måndagkväll. Först ut var parkgympa, som jag drog för nästsista gången denna sommar, och efter det var det bara att cykla raka vägen till spånbanan för att möta upp kvällens andra träningsgäng. Alex bror, som tränar crossfit, är i Ekenäs för tillfället och det var han som höll i trådarna för kvällens pass. Styrkeövningar med egen kroppsvikt blandat med löpning, hopp och andra pulshöjare lades ihop till en cirkel som skulle köras tre varv, så fort som möjligt. Sjukt roligt, svettigt, flåsigt och utmanande.
 
Passet såg ut så här:
 
- löpning, ca 500 meter
- knäböj, 15 reps
- utfall, 15 reps
- chins, 15 reps
- armpressar, 15 reps
- burpees, 15 reps
- sit-ups, 15 reps
 
Cirkeln kördes alltså 3 varv, och efter varje löprunda fick var och en bestämma i vilken ordning hen gjorde de övriga övningarna, men alla reps skulle vara avklarade på en övning innan man fick gå över till nästa.
 
Efteråt kördes ännu ett bonusvarv med toes-to-bar (30 reps uppdelat på 6 set) och knäböjshopp (50 reps uppdelat på 5 set) i snabb takt och sedan var vi alla väldigt nöjda kan jag säga!
 
 
 
 
 
 
 
 
Pulshöjare, Styrketräning, Träningsupplägg | | Kommentera |

Veckans träning (v. 30)

Måndag: BodyPump 60 min. + Tennis 75 min.
Totalt: 2 h 15 min.
 
Tisdag: Fotboll 90 min.
 
Onsdag: Vila.
 
Torsdag: Styrketräning (hela kroppen) 60 min.
 
Fredag: Tennis 75 min.
 
Lördag: Vila.
 
Söndag: Styrketräning (underkroppen) 30 min.
 
Vecka 30 totalt: 6 h 30 min.
Veckans träning | | Kommentera |
Upp