Veckans träning (v. 43)

Måndag: BodyPump 60 min.
 
Tisdag: Crosstrainer 20 min. + BodyBalance 45 min.
Totalt: 1 h 5 min.
 
Onsdag: Morgonjogg 40 min.
 
Torsdag: Styrketräning (underkroppen) 65 min.
 
Fredag: Styrketräning (överkroppen) 60 min.
 
Lördag: Intervallöpning 30 min.
 
Söndag: Vila.
 
Vecka 43 totalt: 5 h 20 min.
Veckans träning | | Kommentera |

EIF-gala 2014.

Så konstigt det känns att helgen är över och jag inte har någon match att se tillbaka på och skriva om. Fotbollssäsongen må vara hur lång och tidvis hur tung som helst, men varje år när den tar slut känns det otroligt tomt och tråkigt att inte ha matcher att se framemot på helgerna.
 
I går firade föreningen den gångna säsongen med den årliga EIF-galan, där representationslagen, föreningsmedlemmar, supportrar och andra intresserade var på plats. En riktigt rolig kväll!
 
Priser delades det ut också. Måldrottningen och jag.
 
Alexandra fick pris för värdefull spelare och Soffan fick fair-playpris.
 
Dagen efter var fiilisen lite lugnare. Bilden har jag lånat av Alexandra.
Fotboll, Kalas | | Kommentera |

Upplägg för styrketräningen.

Dagens träning blev ett underkroppspass på gymmet. Övningarna var få men serierna och repetitionerna desto flera. I den lilla styrketräning jag hunnit med sedan fotbollssäsongen startade i våras har jag kört allt mellan 10 och 30 repetitioner, och ännu i dag och en liten tid framöver kör jag högreps träning. Senare i vinter ska upplägget omformas och fokusera mera på tyngre styrketräning.
 
Dagens övningar:
 
 - knäböj (med ganska brett mellan fötterna)
 - marklyft
 - enbensmarklyft med kettlebell
 - stående vadpress.
 
 
 
 
 
Styrketräning, Träningsupplägg | | Kommentera |
Upp