Träning som energiboost

Vaknade med en ihållande huvudvärk och seghet över mig denna onsdagmorgon. Jag är i och för sig alltid trög på morgnarna men huvudvärk har jag sällan. Den bitande oktobervinden väckte mig lite på vägen till Trainium i alla fall och kl. 9:30 när jag stod framför 26 motionsglada seniorer som väntade på dagens träningspass vaknade jag ordentligt. Ett härligt och hurtigt gäng!
 
Efter seniorpasset hade jag inplanerat hemmajobb framför datorn för att få klart de senaste träningsprogrammen åt mina nya PT-kunder, samt egen träning. Långa löpintervaller utomhus var min plan så jag joggade iväg till Ramsholmen och drog dem där. Bland alla färggranna löv. Dryga 9 kilometer totalt. Det kändes ganska tungt att springa i dag men efteråt var huvudvärken borta och jag orkade sitta några timmar vid datorn ännu före kvällsturen på Trainium. Nu har jobbet fortsatt hemma mellan kl. 20 och 22:30 och det skulle jag aldrig orka utan min egen träning kan jag säga! Den gör mig stark och uthållig på så många plan.
 
Ramsholmen. 
 
På samma ställe cyklade jag i söndags.
 
Träningsprogram in the making.
Jobb, Livsstil, Löpning, Trainium | |
Upp