Torsdag i ett nötskal

Jobb på både LT och Trainium i dag och sådana dagar får jag se till att planera och pussla lite för att orka och hinna träna själv utan att behöva komma hem så himla sent på kvällen. För mig fungerar det att köra allt i ett svep så jag inte hinner stanna upp och känna mig slö, vilket man kan känna sig ibland efter arbetsdagen. Så jag startade kvällens träningspass nästan genast efter första jobbet vid 17-tiden, med transportlöpning till Trainium, lite rörlighet med käpp och så 4 serier chins på det. Sen tog jag paus i träningen, drog en och en halvtimme gruppträning och fortsatte sedan med mitt eget pass. En av många saker jag lärt mig efter att ha blivit egen företagare är att all träning räknas och att man inte kan träna bara då man råkar ha 1-2 oavbrutet lediga timmar framför sig. För då blir träningen just aldrig av. Speciellt inte när stället man tränar på råkar vara ens egna och det alltid finns något annat än egen träning man kunde syssla med.
 
Hur som helst fick jag till ett riktigt bra pass i dag och som vanligt hämtade det en hel del energi. Så efter promenaden hem orkade jag ännu jobba en liten stund framför datorn och det är egentligen först nu som jag börjar känna mig stickig i ögonen. Men så är jag också en kvällsmänska. Det är något jag ännu inte lärt mig, att gå och lägga mig före midnatt. Men kanske det kommer det också.
 
Hur gör ni för att orka/hinna träna efter långa arbetsdagar?
Jobb, Livsstil, Trainium, Träning | |
Upp