Friends are the family we choose

Helt galet vilken rolig helg jag har bakom mig! Vi hade en hel dag med gamla KSF-gänget inplanerad på lördag, så som vi har minst två gånger i året, och som vanligt blev det alldeles perfekt! Det här brudarna står mig så otroligt nära hjärtat och är som en stor extra familj jag fått på vägen. Otroligt hur kul vi kan ha tillsammans!
 
Den här gången skulle vi hålla till i Åbo, så Josse och jag åkte dit redan på fredagkväll, och passade samtidigt på att kolla andra halvan av träningsmatchen mellan EIF och TPS och dukade sedan upp för fredagsmys hos Alexandra. Skönt efter en hektisk vecka.
 
På lördagförmiddag mötte vi sedan upp resten av gänget för en timme poledancing, som ingen av oss provat på förut. Och det visade sig vara GRYMT roligt! Vissa saker var lättare än jag föreställt mig, andra var helt omöjliga att få till. Men sjukt kul hade vi! Vi fick prova på olika positioner och rörelser och som avslutning drog vi igenom en kort koreografi där vi fick släppa lös ordentligt.
 
Efter poledancing var det dags för en himmelsk brunch hos Johanna, och efter att ha ätit i ett par timmar gick vi vidare till Yläkenttä för att kolla på TPS damernas match mot Ilves. En underhållande, fartfylld och bra match som tyvärr slutade med en knapp förlust för Åbolaget.
 
Efter matchen tog vi oss alla till Miilis nygamla lägenhet för en försenad inflyttningsfest och vid midnatt hoppade vi i taxin och begav oss till Apollo där Pargasbandet TrrTrrTrr spelade. Tre timmar stod vi på dansgolvet och ännu i dag har jag ont i nacken och halsmusklerna av (troligtvis) några konstiga dansmoves. Även om jag inte alls headbangade som någon annan jag känner..
 
Jag tog själv inte så många bilder men har samlat ihop några som de andra knäppte under dagen också. Så nedan en liten glimt av en grymt schysst helg!
 
Fredagsmys. Bild lånad av Alexandra.
 
Redo för poledancing. Bild lånad av Josse.
 
In action. Bild lånad av Josse.
 
Bild lånad av Josse.
 
Hela gänget. Vi saknade dock några som inte kunde medverka den här gången. Bild lånad av Anna.
 
Johanna hade ställt till med en fantastisk brunch!
 
Bild lånad av Alexandra.
 
 
TPS-Ilves. Vi fick äran att dela ut Veikkauspoängen och kämparpriser.
 
TrrTrrTrr levererade som alltid.
 
 
Mina fina. Bild lånad av Johanna.
Kalas | |
#1 - - Marie:

"Som någon annan jag känner"... 😂 undrar nog när denna värk kommer att släppa.. ;)

Svar: Haha, hoppas du inte behöver lida så många dagar mera.. :D
Vicki

Upp