Kuba - en kort överblick.

Jag är tillbaka i Finland efter en av de härligaste upplevelserna någonsin! Kuba bjöd dels på en fascinerande historia och kultur, med Havannas obeskrivliga stadspuls i spetsen, dels på kilometerlånga, vita sandstränder och vackra grönområden. Jag ska återkomma med en litet utförligare reseskildring och mera bilder senare, men en första inblick ska jag passa på att ge redan nu, jetlaggad och klarvaken som jag är fast klockan närmar sig tre på natten.
 
Kort och gott innehöll vår resa en hel del spännande kontraster, med två gemensamma nämnare: musiken och de oerhört glada och trevliga människorna. Var vi än befann oss bemöttes vi alltid med stora leenden och hjärtliga ¡hola!, oberoende om det gällde en gammal dam i en mörk trappuppgång i ett slumkvarter i Havanna, eller en ung servitör på "lyx"hotellet på turistorten Cayo Santa Maria. Kubanerna är helt klart det schysstaste folket jag någonsin stött på, men som sagt, mera om det senare.
 
Vecka 1: Stadssemester i det slitna, men vackra, och väldigt speciella Havanna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vecka 2: Solsemester på den lyxiga paradisön Cayo Santa Maria
 
 
 
 
 
 
 
Resor | |
#1 - - ida:

Ah ser hääärligt ut! Väntar på meera bilder :)

Upp