Morgonpass.

Har kommit mig i väg till gymmet relativt tidigt nu två morgnar i rad, trots att det tagit emot när väckarklockan tjutit mig i örat. Är i en period där jag har lite svårt att få sömn på kvällarna och därmed skulle jag nog aldrig komma upp i tid utan träningssällskap. Nu har Kimmen och jag haft träff med Linda och Ääli på gymmet vilket gör att vi håller tidtabellen. Effektivt när jag själv garanterat sovit vidare annars.
 
I dag hade jag, sällskap eller inte, inget annat val än att infinna mig på gymmet senast 9 om jag ville hinna träna före min inbokade massagetid. Ett styrkepass för underkroppen var det som gällde och dagens övningar var:
 
  • bench squats (skivstång, se filmklippet nedan)
  • marklyft (skivstång)
  • enbensmarklyft (kettlebell)
  • utfallsgång (hantlar)
  • stående vadpress (smithmaskin)
 
Efter träningen hade jag alltså en 90 minuters helkroppsmassage att se fram emot, även om det med facit på hand var mera plågsamt än skönt. Att få benen masserade kommer jag nog aldrig någonsin att kunna njuta av, inte hos idrottsmassören jag går hos just nu i alla fall. Men det gör så gott.
 
Klipp från dagens benträning.
Upp