FC Honka - TPS.

Det visade sig att jag skulle få göra min ligadebut igår, vilket gör 23.03.2013 till ett datum som utan tvekan placeras inom kategorin speciella händelser under de 17 år jag nu spelat fotboll. I 60onde minuten fick jag äntligen springa ut på planen, men de facto var Sundblom representerat redan från start, i och med att min duktiga syster fanns att hitta i öppningselvan. Det var nog en stor dag för alla oss fem KSFare som var med, eftersom vi alla fick spelminuter, och jag är så stolt över varenda en.
 
Matchen förlorade vi dock med 2-0, efter att ha hållit nollan i nästan 70 minuter. Honka lyckades då göra två snabba mål och matchen var avgjord. Vi hade inte mycket att säga till om i anfallsväg igår, och försvarade så gott som hela matchen, men alla kämpade duktigt och gjorde sitt bästa. Honka är ett väldigt bra lag, ett av de bästa i Finland för tillfället skulle jag vilja påstå, och satsar hårt på ligaguld i år, så vi får nog vara riktigt nöjda. Tråkigt var dock att vår första målvakt skadade sig och tvingades utgå i halvtid. Vi får hoppas att skadan inte är något allvarligare.
 
Före matchen - presentation.
 
Och efter matchen. Number 8 would be me.
 
Här och här finns bilder från matchen.
 
När jag som 7-åring hoppade på den där studsmattan på min allra första fotbollsträning hade jag nog ingen aning om hur stor del av mitt liv som skulle komma att ägnas åt fotbollen.
| |
#1 - - Ida:

Vilket härligt inlägg!! Så stolt över er båda <3

Svar: Tack finaste Ida! <3
Vicki

#2 - - Britten:

Nämen gulle ändå, sådär kommer jag ihåg dig som om det skulle ha varit igår :)

Svar: Hehe, men det är lääänge sen! :) ses i påsk!
Vicki

#3 - - Malin:

oj så roligt! Ingen dålig merit att spela i ligan :)

Svar: Nej det har du rätt i, det känns riktigt kul att ha provat på det också! :)
Vicki

Upp