Nike Training Club.

Ett hett tips om man vill träna hemma (eller på gymmet för den delen) och gärna har färdiga program att följa men inte har fantasi, ork, eller kunskap att sätta ihop dem själv, är att ladda ner appen Nike Training Club till t.ex. telefonen. Det är en gratis träningsapp med en hel del olika program med varierande fokusområden. Programmen är 15, 30, eller 45 minuter långa, och är uppdelade i nivåerna beginner, intermediate, och advanced. Man kan alltså välja svårighetsgrad efter hur träningsvan man är. Det finns också tydliga videon och beskrivningar på hur de olika övningarna utförs.
 
I många av programmen klarar man sig helt utan redskap, men har man ett par hantlar till sitt förfogande är det ett stort plus. Jag valde ett 15 minuters benpass i kombination till min löprunda igår och gjorde övningarna utan vikter, och har ändå riktigt ordentlig träningsvärk i baklåren och rumpan idag. Så det är ju ett gott tecken. Jag har inte haft tillfälle att testa några andra av träningsprogrammen ännu, men min syster har gjort en del av dem och varit väldigt nöjd, så vi får lita på hennes omdöme. Värt att prova kanske?
 
Nike Training Club på min Ipad.
 
 
Gårdagens benpass.
| |
#1 - - Josie:

Faktiskt sjukt bra app! Tack för tipset :)

Svar: You're welcome! :) kiva att du gilla!
Vicki

Upp