Testing.

I något skede under vårt PT-projekt är det meningen att vi ska utföra någon form av konditions- och muskeltest med våra adepter, och utbildningen är uppbyggd så att det i princip ska göras under hösten. För att det ska vara någon vits med de här testerna i det här sammanhanget är det ju meningen att man ska låta adepten utföra testerna minst två gånger, för att kunna jämföra med tidigare resultat och på så sätt följa med utvecklingen. Lite tokigt är det ju att vi inte gjorde första testet i början av vår projektperiod, men å andra sidan utför ju adepten i princip ett test varje gång hen går till gymmet eller beger sig ut i löpspåret och kör samma träningspass som veckan tidigare. Om man för noggrann träningsdagbok vill säga.
 
I dag hade min adept Jenny och jag hur som helst bokat in ett Coopertest (12 minuters löptest) och träffades således på sportplanen efter arbetsdagens slut. Jenny sprang och jag höll koll på klockan och sträckan. Fast jag fick riktig inspiration att springa jag också när jag stod där och följde med, varv efter varv. Jenny vågade verkligen ta ut sig och resultatet visade att löppassen och pulsträningen verkligen har genomförts som de ska! Så otroligt fint jobbat och en fröjd för mig som tränare att stå bredvid och se!
 
För min egen del står det vila på programmet i dag, med massage och återhämtning. Tisdag, onsdag, fredag och lördag blir det sedan fotboll i form av både träningar och match, och eventuellt något styrkepass där emellan.
 
Dagens middag: grillad kyckling och sallad i all sin enkelhet, i brist på andra idéer.
Inspiration och motivation, Mat, PT-projekt, PT-utbildning | |
Upp