Löpintervaller efter jobbet

Jag tycker om att träna genast efter jobbet, dels för att det pirrar i benen att få röra på sig efter en dag vid skrivbordet, dels för att det frigör resten av kvällen till annat program. I bland känns det trögt, javisst, men känslan efteråt är alltid vinnande. Har jag på förhand bestämt att jag ska träna efter jobbet brukar jag försöka äta en lite senare lunch, för att ha ordentligt med energi till träningen.
 
Speciellt mycket tycker jag om att träna utomhus efter arbetsdagens slut, och i dag blev det löpintervaller med Kimmen och Alexandra. 12 x 60 sek intervaller med 30 sek vila mellan varje. Passet avrundades med en backrusch och 50 armpressar, 10 st vid var tredje lyktstople vi passerade under nedjoggingen. När vi hoppade på cyklarna och lämnade spånbanan började det regna och öste ned flera timmar efteråt, så det var på alla sätt bra att träningen ufördes tidigt under kvällen.
 
Kvällens middag efter löppasset: ugnslax toppad med rester från gårdagens räksås, avokado, grönsaker och grynost. Kolhydraterna stod surskorpan som jag åt till för, men den fastnade inte på bild.
Löpning, Mat | |
Upp