Måndag, och förfallodag i morgon.

Har haft fotbollsträning i Åbo ikväll, en väldigt bra sådan. Pulsen var hög hela träningen igenom, och efteråt samlades KSF spelarna ännu för lite extra löpningar i regnet. Jag blev så förbaskat trött, men hade en härlig känsla i kroppen när vi styrde kosan hemåt. Kimmen väntade dessutom hemma i lägenheten, vilket gjorde fiilisen ännu bättre. Kvällsmålet avnjöts i soffan framför slutet av filmen vi påbörjade igår. En så skön måndag kväll.
 
Äggsmörgåsar och apelsin med kvarg, naturell yoghurt, och gojibär on top.
 
Imorgon är det Vappen och därmed är min hårda godis-socker-choko-chips-you-name-it-break över. Åtminstone har den deal jag gjorde med mig själv (och med Josse) i början på mars utgångsdatum då. Däremot ska jag såklart fortsätta äta hälsosamt och hålla mig till en fuskdag i veckan i fortsättningen, så gott det går i alla fall. Jag tänker inte stressa och lägga upp en massa regler nu framöver, utan jag tror (eller rättare sagt hoppas) att det kommer gå ganska naturligt att låta bli onödigt mycket godis och ohälsosamma fetter efter att nu ha vänjt mig av med det igen. Fettet är egentligen inget problem, det undviker jag lätt, men det är det där sockret som är det.
 
Har jag märkt någon skillnad då? Tja, jag har i alla fall behövt två nya hål i bältet och också behövt spänna pulsbandet betydligt mera än vanligt. Jag varken mätte eller vägde mig så nogrannt innan, så några konkreta förändringar på den fronten kan jag inte stoltsera med. Men jag MÅR så bra, och illamåendet efter att ha förätit sig på godis känns väldigt avlägset. Så allt är frid och fröjd. Nu återstår det att se hur mycket skumpa Valborgsmässoafton har att erbjuda.
| |
#1 - - Anonym:

Din kille verkar nog vara super! :)

Svar: Det är han verkligen! :)
Vicki

Upp