Planering ger resultat.

Löppasset gick riktigt bra idag, kroppen kändes förvånansvärt pigg fast den testades lite igår. Sprang i ett relativt högt tempo i 40 minuter, och avslutade sedan med två tabataintervaller här hemma. Ena med omväxlande armpressar och vanlig planka, andra olika varianter av sidoplanka.
 
I samband med palavern igår fick vi också ett tomt veckoschema, där det är meningen att var och en ska planera in sin träning, så att den ska gå ihop med ens övriga liv. Vissa specifika träningspass ska vi försöka få in på vissa bestämda dagar, men det är klart att det kan hända att man måste pussla om nu och då. Alltid kan man ju inte veta på förhand hur ens veckor ser ut, men det är mycket effektivt att i mån av möjlighet planera i förtid, när man ska träna, när man ska jobba med skolan, umgås med kompisar, äta, sova, osv. Sätter man träningspassen till pappers i början av veckan är det betydligt svårare att skippa dem sen, det kan jag lova. Och dessutom krävs det ju ibland verkligen minutschema för att få allting att gå ihop. Så planering lönar sig, alltså.
 
Att noggrant planera träningsveckorna är inget nytt för mig, det har jag gjort i många år redan, men jag tycker alltid det är lika kul. Att pricka in träningspass i kalendern, och planera vad som är bäst att träna när. Ge det ett försök om inte annat, det är mycket givande och motiverande att få en klar överblick över sin träning. Och kom ihåg, all träning är bättre än ingen träning alls.
 
Medan kämppisen var hem till Ekenäs på träning passade jag på att sprida ut mina papper över vardagsrumsbordet.
| |
#1 - - J:

Du har en inspirerande blogg. Och att du skriver ibland om din kämppis osv, gör att den blir mer mänsklig och personlig än många andra träningsbloggar.

Svar: Det var väldigt roligt att höra! :)
Vicki

Upp