Och så kom vardagen åter.

Jag hade en grymt skön helg. Ett fint slut på en ack så skön vecka. På lördagen chillade jag på stan hela dagen med mina fina brudar, vi drack kaffe, åt glass och kollade lite på beachfotisen som gick av stapeln på stranden i Stallörsparken. Så småningom joinade Kimmen oss, och sedan begav sig han, jag, Ääli och Alex och handla en massa gott och for vidare till Kimmen för att grilla härliga biffar, trycka in alltför mycket mudcake och slutade kvällen med chips och världshistoriens roligaste filmer, Scary Movie 3 och 4. Billig och simpel humor när den är som bäst. Mätt och skvalpig i magen av allt vattentankas inför söndagen somnade jag sedan heti.

På söndagen hade vi vår nästsista match innan seriepausen. Vi vann galant i hettan med 5-0, vilket vi sedan firade med en grillbiff på Santa Fé. Sedan strosade Kimmen, sis och jag en stund längs med bryggorna och njöt av den fina kvällen och  vår vackra sommarstad. Med en glass i handen, of course. Har alltså ätit som ett svin hela veckoslutet. Schysst. :) Ett varv via Bossanova och jutta med krapulaschacki hann jag också med, sen bar det hemåt för att se på fotis på tv. Nice nice nice.

Idag fick mina lata dagar dock ett abrupt slut, då sommarjobbet tog sin början för min del. Det var ändå ganska lugnt på lunchrestaurangen idag, så jag behövde åtminstone inte stressa ihjäl mig. En trevlig måndagkväll kom det också att bli. Vi hade lite get together med laget och började med pizza på Harold's, för att sedan ta oss ner till Stallörsparken för en omgång volleyboll. Vi spelade tills shortsen och öronen var fulla med sand, en passlig laddning för morgondagens match, som då är den sista för den här omgången.

Vinner vi imorgon ser det väldigt väldigt ljust ut för oss till höstomgången som börjar i augusti. Det är dock ett av de bättre lagen vi möter, så det kommer inte bli någon lätt match. Jag kommer ändå inte vara nöjd med något annat än vinst.

Med detta finns det en stor risk för att min blogg kommer få ta en sommarpaus. Jag ska jobba hela juli och augusti, och mellan arbetspassen hänga med Kimmen och mina buddies, träna, idka strandliv, chilla i Bolax, samt festa och härja, så jag har på känn att så mycket tid över för att blogga inte kommer att existera. Dessutom kommer en trip till Grekland emot i början på september också, så det kommer ta en tid innna jag kommer att varva ner till hösten. Man vet ändå aldrig, men för säkerhets skull önskar jag er alla en riktigt härlig sommar. Må gott!
Allmänt | |
#1 - - Joel:

Kanske du sku ta å böri blogg nå!

Upp