29 februari.

Sista februari idag, vilket betyder att min hälsomånad egentligen avslutas imorgon. Jag tänker hur som helst hålla mig till "reglerna" åtminstone fram till fredagkväll ändå. Så får vi se hur det känns sen.

Samtidigt som det känns länge sen sist jag åt godis, chips etc., har ändå februari gått himla fort. När sötsuget har gjort sig påmint har jag kontrollerat det genom att ta en frukt eller ett tuggummi, och jag har faktiskt klartat mig bra. Jag har hållit mig till den deal jag gjorde med mig själv. Så här med bara ögonmått tycker jag mig inte se någon större fysisk skillnad på min kropp, men jag ska göra noggrannare mätningar imorgon så ser man om det ändå skett någon liten förändring. Fyra veckor är sist och slutligen ganska kort tid, så några grymma resultat förväntade jag mig inte. Antagligen borde man hålla åtminstone lika länge till för att se tydliga förändringar. Det jag kanske mest var ute efter med det här lilla projektet var att se hur det känns, och hur jag mår av det hela.

Och med facit på hand har jag mått utmärkt. Jag känner mig på många sätt piggare och har ännu mera energi än tidigare. Kvaliteten på träningen har förbättrats ytterligare. Kroppen känns lättare, även om vågen inte visar det (nu har jag i och för sig inte vägt mig på två veckor, men ska göra det i helgen). Även om jag stryker alla förbud på fredag tänker jag nog fortsätta hålla en hälsosam linje, och försöka hålla också veckoslutsfrossandet på mattan. Man kan gott och väl äta onyttigheter ibland om man så vill, det är ju trots allt the big picture som räknas. Men jag tror nog att det gör vem som helst gott att helt lämna bort det vita sockret lite längre perioder nu och då. De flesta behöver det ju faktiskt inte. Och så finns det ju så härligt goda alternativ.

Allmänt | |
#1 - - Britten:

Nåjo, meen.. jag klarar det inte, behöver nog tas in på ett behandlingshem för att jag skall slippa sötsuget!!!??? E en fruktansvärd godisråtta!!!!!! och har ingen ryggrad alls......

#2 - - Vicki:

Du sku nog klara det om du riktigt sku vila Britten! Det e jag säker på! :)

#3 - - Britten:

Ja-a, jag undrar nog!!???

Upp