Sardinia, Italy

Jag har plockat ihop några av bilderna vi tog på Sardinien, av våra lata dagar med mycket sol, turkost hav och god mat. Vi åt framför allt en hel del seafood, som såklart är en specialitet på en ö som Sardinien. Vi njöt också av kalla drinkar och god antipasti på kvällarna innan vi åt middag. Känner mig riktigt bortskämd när jag tänker tillbaka på hur otroligt skön och avkopplande vecka vi hade.
 
Härligt språkbad blev det också så gott som alla dagar eftersom en stor del av servitörerna på restaurangerna, buss- och taxichaufförerna och hotellpersonalen bara pratade italienska. Sånt gillar jag och försöker gärna själv plocka in lite ord på lokalbefolkningens språk här och där, i det här fallet italienska. I bland med större och i bland med mindre framgång.
 
Första dagen vid havet.
 
Trött efter ditresan och bara knappt två timmar sömn i bagaget. Efter den här middagen sov jag 10 timmar i ett sträck.
 
 
Hotellrestaurangen.
 
 
För att skona kroppen måste jag lämna min plats i solstolen mellan varven.
 
Hotellentrén.

Olbia.
 
 
 
Pittlulongu beach.
 
 
 
Mama Beach, en av våra favorit strandrestauranger som vi besökte två kvällar.
 
 
 
Olbia.
 
 
 
Enda dagen vi såg moln, typ.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Resor | |
Upp