Träning utöver det vanliga

Jag känner mig trött i kroppen på ett speciellt sätt i dag. En såndär diffus ömhet och stelhet som man ofta känner när man gjort rörelser man inte är van vid. Och det blev mycket träning, och en hel del utöver det vanliga, i går. Bland annat då vi kombinerade nytta med nöje och körde hinderbaneträning med Daniel på Nylands Brigad ett par timmar på eftermiddagen. Så himla kul! Och ett grymt bra steg utanför bekvämlighetszonen. Som t.ex att hoppa från lite högre höjder som jag inte är van vid direkt. Klättra uppåt gör jag med mindre möda men att komma ner är värre tycker jag.
 
Vi hade dock som sagt Daniel med som instruktör och han visade och berättade hur vi skulle göra och vad det lönar sig att tänka på. Vi gick igenom och övade på alla hinder flera gånger först innan vi till slut fick springa igenom hela banan med dryga 10 hinder. En väldigt rolig måndagseftermiddag!
 
Bilderna nedan har jag lånat av Josse.
 
 
 
 
 
 
Inspiration och motivation, Träning | |
Upp