Vardagsmotion i perfekt vinterväder

I och med att jag tränar så mycket styrka just nu och så lite konditionsträning är jag extra noga med att få in så mycket vardagsmotion i form av exempelvis promenader som möjligt. Både för grundkonditionens del, för hälsan, för den friska luftens skull och för att hålla dygnsförbränningen på en bra nivå och inte öka så mycket i kroppsvikt. Och för miljön förstås! Genom att köra korta sträckor fram och tillbaka med bilen gör du både dig själv och omgivningen en otjänst.
 
Och dagar som denna promenerar man ju mera än gärna! Kallt, snö och solsken, perfekt vinterväder! En promenad till Trainium på morgonen, in till stan på lunch, tillbaka till gymmet med en liten omväg för att få njuta lite extra av solskenet och så slutligen hem på kvällen gav mig dryga 7 km och över 10 000 steg på telefonens stegräknare. Och både dagsljus och solsken som man inte kan få för mycket av den här årstiden.
 
Bländande solsken när jag gav mig i väg på lunch i dag.
Livsstil, Vardagsmotion | |
Upp