Vardagsmotion på cykel

En väldigt lång arbetsdag gjorde att löppasset jag planerat in i dag inte blev av. Överlag har träningen blivit lite lidande de senaste veckorna, vilket är störande men ingen katastrof. Däremot ser jag till att få in så mycket vardagsmotion som möjligt mellan varven, så att dagarna blir litet aktiva ändå.
 
I dag efter jobbet på försäkringsbolaget tog jag cykeln och trampade iväg till en PT-kund som bor en bit utanför stan och därefter vidare till Josse, där Ääli och hon fixade med kvällens Trainium jobb. En dryg timme blev det på cykeln totalt, och man kan ju inte annat än njuta av att vara utomhus sådana här fina kvällar!
 
 
Jobb, PT-projekt, Vardagsmotion | |
#1 - - Lindas:

Hej,

Jag kom in på din blogg av en slump.
Härligt att cykla, men du, varför använder du inte cykelhjälm?

För mig är det självklart med hjälm, jag bara undrar.

Svar: Hejsan!
Det finns ingen bra och godtagbar förklaring. Jag är väldigt osmart när det kommer till att använda hjälm och har inte gjort det sedan jag var barn. Däremot har jag tänkt på det mycket nu på senaste tiden (blir väl klokare med åren) så jag hoppas att det en dag ska bli lika självklart för mig som för dig. Hälsar Vicki
Vicki

Upp