Om att resa

Jag slutar aldrig förundras över det här med att resa, hur man ena dagen ligger på en paradisstrand långt hemifrån eller strosar omkring i en stad i ett annat europeiskt land, för att sedan till och med samma natt lägga sig och sova hemma i egen säng och vara tillbaka i vardagen på ett ögonblick. Det känns så galet på något sätt. Men härligt. Det finns få saker som är så värt pengarna som att resa tycker jag, och att jag haft möjligheten att befinna mig så här mycket utomlands som under marsmånad gör mig otroligt glad och tacksam.
 
Över påsken åkte vi alltså med familjen till Krakow i södra Polen. Jag har varit där förut på skolresa men det börjar vara länge sedan, 11 år för att vara exakt. Nu åkte vi dit för att njuta av den omtalat vackra staden, äta och dricka gott, shoppa och bara vandra och se oss omkring. Och vi gick faktiskt en hel del, omkring 20.000 steg per dag. Vi åkte också till koncentrationslägren i Auschwitz, vilket inte var så upplyftande men otroligt viktigt att se. Något så grymt som förintelsen får aldrig någonsin glömmas bort.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Resor | |
Upp