All träning är bättre än den som inte blir av

Jag har inte så mycket tid över för träning den här veckan (och överlag just nu), vilket innebär att jag får lov att klämma in korta, snabba pass lite här och där för att alls få till det. Jag vill ju hinna med annat nu och då också. Men det är inte befogat att tro att träningen måste ta en massa tid för att den ska räknas! Det behöver inte alltid bli ett så stort och märkvärdigt projekt av det hela, tjugo minuter kan räcka bra ibland. Speciellt om alternativet är att inte göra något alls.
 
Drygt tjugo minuter var precis vad jag hade i dag och tillsammans med Ääli körde vi följande övningar:
 
- utfallsgång med kettlebells i händerna, 20 steg
- knäböj + axelpress med kettlebell, 10 reps
- kettlebell swing, 15 reps
- enarmsrodd med kettlebell, 12 reps/arm
- sit-ups med medicinboll, 24 reps.
 
Övningarna gjorde vi i en cirkel, så fort som möjligt efter varandra, och så många varv som möjligt på tjugo minuter. Som uppvärmning körde vi cirkeln ett varv med lättare vikter. Klart! Blev både flåsig och trött i musklerna.
 
Middag och kvällsmål blir ofta sammanlagna these days och i kväll blev det en mix av det som fanns i kylskåpet. Två stekta ägg med kantareller, Lidls yoghurtbaserade potatissallad, en avokado, salladsrester och färska bär. Jag blandar gärna både frukt och bär i salladen och tycker att de ger både en fin färg- och smakupplevelse.
 
Så fick jag äntligen träffa den här lilla krabaten i kväll, vilket var alldeles ljuvligt! Ett så sött litet trassel har jag inte träffat på länge.
Livsstil, Mat, Styrketräning, Träningsupplägg | |
Upp