Fredagslöp i härligt vinterväder

Tyvärr inhiberades yogapasset jag hade tänkt gå på i dag men eftersom jag ändå ville röra på mig efter en dag på kontoret bytte jag om till löpkläder efter jobbet och gav mig ut på en runda. Och alltså jag får inte nog av det här vädret! Det är så otroligt härligt! Minus fem grader, vindstilla, knarrande snö under fötterna och uppfriskande, kylig luft. Mot slutet av löpturen började det snöa så där lugnt och stillsamt också. Jag kunde ha sprungit hur länge som helst men när klockan började närma sig 20.00 och jag inte ätit sedan lunchen var det dags att avrunda. Det bjöds på fredagstortillas hos min syster och hennes sambo dessutom så det ville jag ju inte missa.
 
Springer ni utomhus på vintern? Har man känsliga luftrör som inte tål kall luft så kanske det inte är så behagligt, men annars handlar det främst om att utrusta sig på rätt sätt. Jag har inga problem att andas kall luft men börjar temperaturen kypa under -15 så brukar jag hellre springa inomhus. I ett tidigare inlägg skrev jag om vad man kan tänka på när det gäller löpning när det är kallt.
 
 
 
 
Förutom vädret så älskar jag också mina nya, varma löptights som jag fick i julklapp av syrran. Fodrade med fleece och sitter tight, men stretchar så bra att jag får både undershorts och kompressionsstrumpor under dem då det behövs.
Löpning, Träningskläder | |
Upp