Uppiggande träning i höstmörkret

Jag har jobbat nästan 11 timmar i dag, vilket inte känts jobbigt alls under arbetsdagens lopp, men som känns i huvudet när man kommer innanför dörren hemma. Jobb på försäkringsbolaget och min gradu är det som tar största delen av min tid just nu, men där emellan jobbar jag med några PT-projekt här och där och det passar mig utmärkt! Jag trivs med alla mina jobb och till och med gradun känns helt kul att pyssla med, så tillvaron är riktigt givande för tillfället. Däremot blir det en hel del långa arbetsdagar och då är det extra viktigt att lyssna på kroppen och huvudet och ge bådadera det de behöver mellan varven.
 
Efter en sen middag gav jag mig därför ut i mörkret tillsammans med Alexandra och Linda på en lång, lågintensiv löprunda längs spånbanan. Min medelpuls under passet var 133 så det var verkligen i långsam fart vi rörde oss. Huvudet blev klarare och kroppen lättare för varje varv vi sprang så det var helt klart rätt beslut att ta sig ut i friska luften.
 
Efter en timme pausade vi springandet och gjorde en kort cirkelträning, där vi körde tre varv av:
 
 - 5 chins (med hopp)
 - 12 armpressar
 - 24 step-up
 - 24 bulgariska utfall
 - 30 djupa knäböj.
 
Sedan bar det av hemåt igen. En likadan dag väntar mig i morgon, så bäst att lägga huvudet på dynan nu.
 
Sallad à la Kimmen, en del av kvällens middag.
Allmänt, Löpning, Träningsupplägg | |
#1 - - a n n i k a:

Gott :D

Upp