Påbörjad maxstyrketräning

Härliga lördag som kommit med sovmorgon, shopping på Exakt och ett 90 minuters styrketräningspass så här långt, och fortsätter med Skamlöst på Karelia och middag på Svenska Klubben ikväll. Sånt gillar vi.
 
Träningen i dag blev ett överkroppspass med lågreps serier. Tänkte satsa lite mera på just det en tid framöver och således blir det alltså mera fokus på maxstyrka i basövningar som knäböj, marklyft, chins, bänkpress och militärpress. Jag körde lite liknande upplägg förra våren och i jämförelse med då kände jag mig skrattretande svag i dag. En sommar och höst med mera uthållighetsträning har satt sina spår, och så även den hackiga träningsmånaden jag har bakom mig. Superroligt var det att träna i dag i alla fall och hela passet avslutades med en minicirkel för bålen tillsammans med mor och syster, där var och en valde ut en favoritövning vi skulle köra.
 
Från träningskläder till lördagsoutfit.
Styrketräning, Träningsupplägg | |
#1 - - vänn:

blir det fotbolls spelas i sommar?

Svar: Tyvärr ser det illa ut. Finns inte tillräckligt bra, satsande lag i närheten.
Vicki

Upp