Back on track

Detoxen är över och fasiken vad det känns bra i kroppen! Jag känner mig ren och fräsch och lätt och då var det ändå bara två dagar det handlade om. Skulle jag inte prioritera träningen skulle jag ha joinat Kimmen och detoxat en dag till, men jag ville verkligen träna i dag så det var dags att ta in mera protein i kosten igen. Däremot känner jag att jag inte kan äta så mycket på en gång och dagens måltider har således fortfarande varit betydligt mindre än före detoxen. Och innehållit en massa grönsaker.
 
Jag har gått ner 2 kg på två dygn och även om det inte var huvudorsaken till detoxen är det helt okej att lite vätska har lämnat kroppen efter semestern. Största skillnaden märker jag dock på hur magen och tarmen har mått. Det här är kanske information som alla nödvändigtvis inte vill ta del av, men faktum är att jag faktiskt känner att tarmen renats och det som kommit ut därifrån har t.ex. varit helt luktfritt, vilket torde vara ett gott tecken.
 
I kväll besökte jag äntligen gymmet igen efter den långa pausen och körde ett lätt styrkepass för hela kroppen. Otroligt kul, men det känns nog att det inte blivit just någon styrketräning alls den här månaden. Började således försiktigt eftersom jag känner att det inte lönar sig att gå ut för hårt i det här skedet.
 
Efter en knapp timme i salen blev det ännu ett pass BodyBalance på det. Nu blir det perfekt med vila i morgon och sedan blir det träning resten av helgen. Så skönt att vara på gång igen!
 
 
 
Knäböj var en av övningarna Ääli och jag körde i dag. Bilderna är dock från föregående styrketräningspass, som ägde rum den 2 januari!! Verkligen på tiden att komma i gång igen med andra ord.
Kosthållning, Mat, Styrketräning | |
Upp