Julstämning?

I helgen besökte jag Fiskars och gick på julkonsert i kyrkan, dels för den trevliga sysselsättningen i sig, dels för att skapa julstämning nu när årets högtid närmar sig. Dessutom var vi några brudar som drack glögg hemma hos Ida i går, vilket också var mysigt och hör juletiden till. Däremot är det svårt att skapa julkänsla utan ordentligt vinterväder enligt mig. Julen kommer dock oberoende med allt vad den innebär, och det är härligt, oavsett om man har julstämning på förhand eller inte.
 
I Fiskars var det mera som en vårdag än några dagar innan jul. Fint oberoende!
 
 
 
 
Vokalgruppen Romberg i kyrkan i söndags.
 
Glöggmys hos Ida.
 
Oroväckande nog vaknade jag med halsont i morse, som dock blivit betydligt bättre under dagen. Jag beslöt således att genomföra dagens löprunda som planerat, men i långsammare tempo än vad jag hade tänkt och med noggrann koll på pulsen hela tiden. Det kändes okej så nu gäller det bara att ge kroppen vad den behöver i näringsväg och hålla tummarna för att ingen förkylning bryter ut.
Allmänt, Löpning | |
Upp