Sunday.

Jag har haft en härlig söndag! Tidigt i morse startade jag i väg mot Solvalla för sista PT-utbildningsdagen för den här helgen, och fast jag var trött var jag på gott humör. Vi vann ju vår match i Björneborg i går, solen sken, på radion spelades bra musik och jag visste att jag hade en bra dag och ett fint avslut på en trevlig helg framför mig.
 
Kring 16.30 var jag tillbaka i Ekenäs där syrran väntade med söndagsdinner och efter maten stack vi i väg till gymmet tillsammans. Egentligen var jag lite för dåsig för att vara riktigt ordentligt motiverad för ett träningspass, men i och med sällskapet blev träningen av och vi körde ett bra rygg- och magpass. Många sköna rörelser för musklerna kring skulderbladen som definitivt kommer kännas av i morgon.
 
Söndagkvällen har firats med nyaste avsnittena av Sons of Anarchy och en kotzone från Koti Pizza, och bara jag nu har sovit en lång nattsömn är jag helt redo för en ny vecka.
 
På väg mot Solvalla i morse.
 
I dagens HBL hittar man en artikel som passar bra in på ett av de teman vi behandlat under helgen, hur man blir en bra PT och var den utbildning jag går står i jämförelse med andra.
 
Artikeln är endast tillgänglig för prenumeranter, men när vi en gång snackar träning och HBL tycker jag ni ska läsa det här också. Ännu ett forskningsresultat som pekar på att träning gör gott också för din psykiska hälsa!
Inspiration och motivation, Lästips, PT-utbildning, Träning | |
Upp