Nyaste nytt.

Tog cykeln till gymmet ikväll för att gå på ett pass BodyPump, och det var ett alldeles färskt, nytt program som drogs. Min första spontana tanke var att det var bra, men lite råddigt. Jag fick en känsla av att jag hade bråttom hela tiden. Jag tror dock att det blir bättre bara man gått några gånger, och ännu har jag ju inte ogillat något Pump-program. Mest tyckte jag hur som helst om bröst-, triceps-, och utfallslåtarna. Mycket trevliga rörelser och övningar.

Överlag var det här ett program som det var meningen att man skulle kunna öka mycket på vikterna, och jag gjorde det i en del låtar, men andra skulle jag nog inte ha klarat mera. Kanske det berodde på att jag inte varit på Pump på två veckor nu igen, eller att jag fortfarande var slut efter helgens bravader. Mycket trött i musklerna blev jag i alla fall.

Efter Pumpen sprang jag ännu en liten stund på löpbandet i ganska hård takt, för att få upp pulsen och svettas lite till. Sedan var jag redo att cykla hem.

Kvällsmålet ikväll blev sedan en skål med frukt, kvarg, grekisk yoghurt och kanel, och två rostade fullkornsbröd med jordnötssmör. Det sistnämnda är en ny grej jag testar. Jordnötssmör innehåller rikligt med protein och bra fetter, antioxidanter och fibrer. Den sort jag har innehåller inte socker och är ekologisk. Förstås är det här inget man ska frossa i, eftersom det är mycket kaloririkt. Men i måttliga mängder är det en suverän del av en hälsosam kost.


Den här burken fick jag i födelsedagspresent av Alex, och den finns att köpa i Melles hälsoshop här i Ekenäs.

Allmänt | |
Upp