Med värkande ben.

Fotisträningen må nog ha varit lite lugnare tempomässigt igår, men visst resulterade den i en mördarträningsvärk i benen och rumpan. Alla hopp och utfall vi gjorde tog på mer än jag kunde ana. Jag har haft riktigt svårt att gå idag, och fast jag gjorde ett gott försök att mjuka upp dem med en morgonpromenad imorse, har de bara blivit sjukare längs med dagen.
 
Uppåt gick helt okej, men nedför var en smärre plåga.
 
Kvällens träning blev sedan BodyPump, men jag lät bli att pina benen desto värre med tanke på att de ska klara fotisträning imorgon igen, och match på lördag. Dessutom måste jag fortsättningsvis koncentrera mig på att hålla magen spänd, och med en alltför tunglastad stång på axlarna riskerar jag mittpartiets hållbarhet. Men förutom mina enormt sjuka ben gick träningen bra, och jag stördes inte alls av de senaste dagarnas förkylningssymptom heller. Direkt efter träningen, då immunförsvaret är som svagast, var jag idag extra noggrann att fylla på både protein- och kolhydratlagren. Jag vill inte få något återfall av snuva.
| |
Upp