Torsdag.

Jag har haft en riktigt fin torsdag. Ledig som jag har varit har jag fått en hel del skolrelaterat gjort, druckit kaffe på stan med Annalena, och inhandlat ett mycket praktiskt halsskydd som är perfekt för utomhusträning nu när kvällarna blir allt kyligare. Tog det i användning redan ikväll på fotisträningen och det låg så skönt och varmt om halsen.

Dagens träning var bra, fast halva laget drabbats av höstförkylning. För min egen del verkar det nog som att flunssan från förra helgen bara var en snabb släng av någon liten bacill, för jag har varit okej hela veckan, och speciellt de senaste dagarnas träning har känts väldigt bra. Idag hade vi en riktigt ordentlig genomkörare inför söndagens match, och det känns som att allt sitter som det ska. Fredag och lördag kommer gå till att ladda, ladda, ladda.

Nu kallar sängen (läs soffan). Boysen som samlats här ikväll har gett sig av på krog och lugnet har lagt sig. Två timmar föreläsning väntar imorgon bitti, sedan styr vi kosan mot Ekenäs. Och seriens sista match.

Allmänt | |
Upp