Kul att vara hemma.

Hohho vad jag är sömnig och slut i kroppen. Ska fara och kasta mig inom kort, väntar bara på att tvättmaskinen här hemma i Österby ska bli färdig. Sedan får jag äntligen lägga mig bredvid min saknade kille.

Det har varit en tung, men helt okej dag. Någorlunda lätt kom jag ur sängen klockan 7, men när jag såg på termometern och den visade -20 ute ville jag nog bara krypa tillbaks ner under mina tjocka täcken. Men istället kokade jag kaffe och åt en ordentlig frukost, och infann mig i Arken prick klockan 8. Det är svårt att säga hur tenten gick, den var nog knepig. Fyra timmar satt jag dock och skrev, hoppas det kom nånting bra utav det hela.

Lunchade med Ääli när jag var färdig och sedan packade vi bilen och åkte hem till Ekenäs. En munter pappa hade kaffe och smörgåsar färdigt när vi kom hem. Mycket tacksamt. Sedan böt jag hastigt om och susade till Sportten för ett Pump-pass. Det var tungt och nice. Hem och byta om igen och så vidare på fotbollsträning. Träningen var bra, men vi var lite färre än vanligt idag.

Kvällen har bestått av en brakmiddag med familjen och chill här hemma med Kimmen, som joinade oss lite senare. Jag har för ovanlighetens skull inte varit hemma på två veckor (i och med Åland förra helgen) och det känns som om det är länge sedan. Det blir ju nästan alltid att komma hem till veckoslutena annars, för våra träningar och för att träffa Kimmen och sånt. Trevligt att träffa mor och far är det i alla fall, de välkomnar oss alltid lika varmt. Känns fint.

Men nu är jag så trött så om inte tvättmaskinen skurrat färdigt så får byket vänta med att bli upphängt tills imorgon. Off to bed!
Allmänt | |
Upp