Ledig torsdag

Jag har haft ledigt idag. Det har jag firat med att städa hela kämppän och läst ett kapitel marknadsföring, som sedan visade sig vara helt fel kapitel och inte alls det jag egentligen skulle läsa. Tur att man satt en par timmar till det då. Helkkari. Gick till butiken för att inhandla lite ätbart och kockade ihop en enkel middag åt sambon och mig. Det tenderar inte bli allt för invecklat när det är jag som står för matlagningen. Lite kyckling, lite ris, lite sallad. Gott var det. Även om kink-Linda påstod att kycklingen var rå. Pyttsan!

På kvällen traskade vi till gymmet för en timme BodyCombat. Jag har inte varit på det passet på länge och fan vad kul det var. Linda och jag krigade så adrenalinet pumpade och svetten sprutade. Det knyckte i armarna ännu påvägen hem, så förbipasserande undrade säkert vad i hela fridens namn vi hade för flaxande för oss.

Det har varit mycket skola den här veckan. Imorgon har jag en viktig engelska tent också, en tent man inte kan förbereda sig för, men måste klara för att fortsätta studierna i ämnet. Vi ska hålla tummarna för att jag har huvudet på skaft imorgonbitti. Därför ska jag nu säga godnatt och försöka komma i säng någorlunda vettiga tider.

Godnatt schacki!

Allmänt | |
Upp