En bra kväll trots allt.

Trots mitt tidigare utbrott har jag haft en bra kväll. Med pappas utsökta pepparbiff, ett glas rött, en stor skål med godis och hela familyn samlad framför tv:n kan det nog inte gå fel. Att Finland förlorade semifinalen mot USA gör mig inte så mycket, det var trots allt ganska väntat. Visst är det kul när det går bra för finnarna i större tävlingssammanhang, men jag har nog ändå aldrig några större förhoppningar om framgång på förhand. Jag brås oundvikligen på min ytterst opatriotiske far i det här avseendet.

Jag har också provat en hel hög med olika glasögonbågar här hemma ikväll. Var in till optikern i Ekenäs när vi kom från Åbo tidigare idag och tog hem några på prov. Jag tycker stundvis att jag passar riktigt bra i glasögon, bara för att nästa sekund konstatera att jag ser ut som en stor jävla nörd. Haha, vi ska se vad det riktigt blir av det hela. Skönt ska det hursomhelst bli att inte vara tvungen att sitta och kisa mera.

Kimmen, som har druckit kalja (och förmodligen gråtit över den snöpliga förlusten) med killarna ringde just och meddelade att han är påväg hit. Han behöver väl tröst stackarn. :) Så jag ska bara invänta honom och sen krypa till kojs.

Sov sött allihopa!

Allmänt | |
Upp