Vasahelgen och BodyVive

Jaa jag säger då det, Vasa bjuder då alltid på en himla massa skoj. Aldrig att jag har behövt bli besviken. Denna helg var i vanlig ordning en hit, och jag hade skitkul! Fredagen innebar tortillas hos Jonas och Johanna och minglas och shakeas på Fontana, medan vi på lördagen låg som grisar hela dagen, för att senare röja till TrrTrrTrr på Olli's. Wunderbar! Synd och skam att såna här helger alltid går alltför snabbt, man hinner knappt blinka så är vardagen emot en igen. Meen, det kommer fler. :)

     

Däremot är jag glad att måndagen är här av ett enda skäl. Helgen har varit G R Y M när det kommer till skräpmat. Hujedamej, jag vill inte se en hamburgare på mycket mycket länge. Det är nog hemskt vad man i matväg utsätter sin stackars kropp för när det är alkohol inblandat. Det är också en av de stora orsakerna till varför jag undviker att festa, i betydelsen dricka, alltför ofta. Kommande helger kommer dock också innehålla lite partajande igen, har jag på känn.

Började i alla fall denna träningsvecka redan imorse, innan det var dags att starta till Åbo. Provade på det nya LesMills programmet BodyVive, vilket visade sig vara perfekt morgonjumppa efter en helg som den ovannämda. Mycket bra musik och kiva rörelser, men man märker nog att det är tänkt speciellt för lite äldre kvinnor. Ett lugnt program och inte särskilt svettigt, men bålmuskulaturen jobbade en hel del och man fick sträcka ut kroppen ordentligt . Inte en timme jag kommer välja framom något annat LesMills program jag går på, men mycket väl en timme man kan gå på nu och då.

JDenna vecka borde också betyda uppsatsskrivande. Jag hoppas på att komma igång imorgon. Och så fick jag en 3a i min Grammar tent. I'm more than pleased.

Allmänt | |
#1 - - Emme:

Body Vive, hahaha jag skrattar ännu :D

#2 - - Vicki:

Men Emme, du e så färdig! =D

Upp