Vasa tomorrow

Avnjutande en kopp sent kvällste sitter jag nu och gläds åt att det är fredag imorgon och jag får bege mig upp till Vasa tillsammans med Kimmen, Thomas och Annalena. Där ska jag fira Pampas Nationaldag (not so much), träffa Emmelaina, våldsgästa J&J och yra ute i vimlet tillsammans med många nära och kära. Askul kommer det att bli! Först måste jag bara klara Grammar tenten som skrivs imorgon bitti. Jag satsar på godkänt.

Behöver heller inte gräma mig över att missa träningsmatchen vi skulle haft på söndag, eftersom den blev inställd. Så ska helt och fullt njuta av Vasavisiten. Ska kanske ändå inte försöka slå förra Vasa besöket och den gångens alkoholintag, eller vad säger du Emme? Vi var rysliga. :)

Den här veckan har gått snabbt. Skolveckan har kortats av igen den här perioden, jag har första föreläsningarna först på måndageftermiddag nu istället för på morgonen. Det gör så att man kan njuta av söndagarna på ett hela annat sätt, när man vet att det inte är tidig väckning på måndag. Kimmen hälsade på mig här igår, och vi hade en fantastiskt skön kväll, som började med att jag var och träna, sedan och handla, och medan jag var i duschen rörde K ihop en smaskig kycklingsallad, och efter detta tillbringade vi resten av kvällen i soffan. Så härligt.

Idag har jag varit i skolan några timmar och gjorde också ett gott försök att läsa på morgondagens tent på eftermiddagen. Med en tonfisksallad och en banan i magen tog jag sedan för första gången på flera månader fram cykeln, och pedade idag till gymmet. Har för mig att min gamla mommocykel inte klarar av vinterföret, så har promenerat hela vintern. Men idag var vägarna någorlunda bara så jag gav det ett försök, och det gick fint. På M&M var det BodyCombat som gällde, och jag älskar det nya programmet! Min lilla försträckning hann inte göra någon större skada heller, låret känns riktigt bra nu.

Ska packa ner resten av grejerna jag behöver till helgen, och sedan börja söka mig mot sängen. Det blir en lång dag imorgon. Nighty!

Allmänt | |
Upp