Onsdagkväll

Dan före dan och jag och syrran är precis lika ivriga som alla tidigare år. Det spelar ingen som helst roll att jag passerat 20 års strecket, jag älskar fortfarande paket och överraskningar. Jag har klämt och vridit på paketen som Kimmen lämnade här under granen ikväll, och jag längtar tills imorgon när man får slita i band och paketpapper. Julen är allt en mysig högtid.
Jag har jobbat både måndag och tisdag denna vecka, vilket gjort att mitt dagsschema har varit mer än fullspäckat. På måndagkväll var det BodyAttack och spelkväll hos Jessie som gällde; på tisdag träning och mys med Kimmen. Idag har jag dock varit ledig från allt vad jobb heter. Har träffat brudarna och gått på stan och druckit en hel massa kaffe. Skottat snö. Varit på BodyPump med Ääli. Utbytt julklappar med Kimmen. Och sånt. Nu sitter jag här i väntan på att morgonen ska gry, så jag får öppna en klapp (det är en fastslagen regel här i huset att man får öppna ett paket på morgonen), äta julgröt och senare träffa tjocka släkten. Och mala en hel kväll! Jag ska äta sill, rom, köttbullar, kalkon och choko tills det kommer ut genom öronen. Underbart!
Julen är en malarhögtid av rang.
Allmänt | |
Upp