Återigen måndag

Måndag idag och jag har morgongymmat, kört till Åbo för att skriva en tent, kört tillbaks till Knäs, och varit och sett Män som hatar kvinnor på bio. Jag älskar böckerna och nu älskar jag också filmen. Plus att jag älskar Lisbeth Salander! Noomi Rapace spelade rollen som henne så bra så jag tvivlar på att någon annan kunnat göra det bättre. Ändå finns det ju saker som kan läsas i böckerna som bara inte kan göras rättvisa i en filmatisering. Så är det bara.Men mycket mycket bra var det!! Se den!

Helgen då. Helgen var perfekt. Varmt och soligt väder hela veckoslutet och en rolig terassfest med mycket öl hos Denise på lördagen. Muy bien! Mångkulturellt blev det också, med brassar, amerikaner och trollbölebor i en salig blandning. :) Så fruktansvärt trevligt! På Santa Fé yrade vi ockå par en timmar, och även utanför Prisses en god stund. Urk, jäkligt viktigt än en gång.

Imorgon är det ledig dag för min del, och på kvällen går den efterlängtade seriestarten av stapeln. Vi möter Nups på deras hemmaplan i Nummela, och vi ska fan hoppas på en vinst! Efter matchen är det brått hem till CL, där Barcelona möter Chelsea i första semifinalen. Det är mycket gällande morgondagen som gör mig nervös.
Allmänt | |
#1 - - annalena:

lycka till ikväll, håller tummarna!

Upp