Uppdatering av de senaste dagarna

På torsdagkväll anlände jag igen till Ekenäs. Har haft några sköna dagar i Åbo tillsammans med K, sent på tisdagkväll roadade han dit och efter att min korta skoldag var över på onsdag, chillade vi hela dagen i min lägenhet. Jag var dessvärre tvungen att jobba med en engelska inlämningsuppgift några timmar, men vi hann gott och väl med att tillreda och dänga in en delicious lunch, kramas, kolla en film med makuuni påsarna i högsta hugg, äta chicken wings och kramas lite mera. Nice!

På torsdagen hann jag lyckligtvis äntligen med ett BodyStep pass på Sportten. Det var alltför länge sen jag varit där sist och fan vad det var härligt! Sportten är en av mina favoritplatser och ett väldigt bra gym enligt mig, mycket tack vare Salla, som är den bästa "dragaren" jag har upplevt. Hon e ju så grym! Eftersom jag älskar LesMills programmen har jag varit på otaliga timmar med Salla som ledare och hon har alltid lika bra fiilis! Synd så måste jag avsluta mitt medlemskap där nu, ska börja på ett nytt gym i Åbo och eftersom pengar inte växer på träd kan jag ju inte vara medlem på två ställen. Men några 10ggrs kort kommer jag nog att avverka på Sportten har jag på känn, måste ju slippa och träna när jag är hemma i Ekenäs också. Nog om det.

Till min glädje kunde jag på torsdagen äntligen träffa Linda också! Vi hade inte setts på närmare tre veckor så det var härligt att ses och catcha up lite igen!

Det är härligt att ha fredagarna lediga! Den här fredagen hann jag med mycket, bl.a. slöa med Kimmen, yra på stan med Ääli, BodyPump, hänga med familjen, träffa Emmelina (gud vad jag saknat den bruden, vafan sku du till Vasa och göra?! =D) och hälsa på Emmi&Melwin. Emmi var lika fräsch som alltid och Melwin sötare än aldrig förr. Ljuvligt!

Också den här lördagen är späckad med nice program. Morgonen börjde sömnigt, med mig halvsovande i köket kl 6, fixande smääärgäsar åt Kimmen som inte hade fått det gjort kvällen innan. Höh! :) Han skyndade iväg på jobb och jag kröp nöjt ner under täcket tillbaka för att sova några timmar. När klockan började närma sig mänskliga tider, fick jag asset ur sängen, och efter morgonmålet drog jag iväg till stan med familjen för att handla. Kaffe med Jess, Kantola och Jonny avrundade min cityvistelse och nu borde jag så småningom börja fördjupa mig i ekonomomins värld, men har en känsla av att det kommer att skita sig. Magen kurrar, så måste få tyst på den innan jag om en timme ska iväg och kolla EIF:s hemmamatch! Vi vill för guds skull se en vinst idag sen herrar!!
Efter matchen gäller det att börja fixa sig i ordning för ikväll. Då står middag hos födelsedagsbarnet Simme på agendan och sen antagligen utgång. Vart vet jag dock inte riktigt ännu, måste höra mig för med mina chicas som skall förfesta på annat håll.  We'll see.

Allmänt | |
Upp